Mașinile pe benzină vor dispărea. Vezi cum poți să îți transformi vechiul model
Mașinile electrice câștigă tot mai mult teren în fața celor pe benzină și motorină. Giganții auto sunt determinați să își schimbe calendarul de producție în favoarea vehiculelor electrice.
Reprezentanții marelui producător auto Volkswagen au anunțat că, până la jumătatea deceniului viitor, vor înceta să mai producă mașini cu motoare termice. Decizia lor este influențată de schimbarea Legislației europene în domeniu. Conform acesteia, până în anul 2035 nu se vor mai putea vinde mașini pe benzină și motorină.
Astfel că, producătorii auto vor trebui să își adapteze calendarul de producție. Norvegia și-a stabilit ca dată limită 2025, cu un deceniu mai devreme decât cea impusă. Anul trecut, ea a devenit prima țară din lume în care s-au vândut mai multe mașini electrice decât cele pe benzină, motorină sau hibrid.
Câte mașini electrice se vând în România?
În România, în primele 4 luni ale anului, autoturismele electrice au ajuns să dețină o cotă de piață de 11,6%. Față de o perioadă similară a anului trecut, vânzarea de vehicule electrice este de 2,1 mai mare. Aceasta tendință începe să fie exploatată din toate punctele de vedere. Companiile mai mici găsesc o nișă în noua schimbare.
Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. El a găsit o variantă prin care convertește mașini cu motor termic în mașini electrice. Pentru cei care vor să rămână la modelul clasic dar să fie conform legii, este o variată foarte bună. ”Dacă aveți o mașină de suflet, pe care doriți să o păstrați, atunci se poate converti în mașină electrică”, spune el.
Marc Areny a făcut prima Dacia Logan electrică. În atelierul său de la Pitești, acesta a înlocuit un motor de diesel cu unul electric. Cu 40.000 de kilometri de la conversie, mașina circulă aproape zilnic pe drumurile publice. El a renunțat să mai convertească Loganuri, deoarece profitul este foarte mic. Așadar, a trecut la transformarea unor mașini speciale cum sunt Porsche și Land Rover Defender.
Acesta a înființat la Pitești compania EV România, care se ocupă de convertirea mașinilor termice în electrice și de vânzarea de kituri și oferirea de asistență pentru conversie. Afacerea, pentru care lucrează astăzi 16 oameni, urmează principiile sustenabilității: toate mașinile convertite sunt deja în uz și toate motoarele electrice, bateriile și componentele necesare sunt recuperate de la mașini, date la casat, în special Tesla.
La atelierul său convertește nu mai mult de cinci mașini pe an. Tocmai a terminat un Porsche, a cărui transformare a costat 40.000 de euro. La fel recent a transformat un Defender, care a costat 60.000 de euro.